Transportul in comun: microbuzele de pe ruta Bucuresti-Oltenita

Din ciclul „Nu v-ati saturat de Romania asta” as dori sa comentam putin despre conditiile minunate oferite de catre firmele de transport in comun ce opereaza pe ruta Bucuresti- Oltenita  si retur.

Sa incep cu partile negative. In primul rand, nu imi convine ca statiile sunt la mama-naibii (adica departe de mine), iar pentrut cei ce stau pe langa raul Arges mi se pare ca e o vesnicie pana la statii. In unele sate masina opreste din poarta-n poarta, in timp ce in Oltenita opreste doar in 4-5 locuri.

Apoi, sa vorbim despre aglomeratie, care este, din punctul meu de vedere, principala problema. Noi achitam pretul intreg, stam pe un scaun si daca vin si altii, ei merg pe un pret redus si noi suntem obligati sa-i caram si pe ei: ba un cot pe tine, ba o sacosa sau chiar un posterior asezat pe tine. Reprezinta o problema majora cand microbuzul este umplut pana la refuz cu oameni, exact ca niste saci cu cartofi. Ce sa mai zic despre unii care aduc mirosuri pestilentiale (urate, naspa, imputite) si urla de la de parca ar fi pe stadion in conditiile in care stau unul langa altul. Iar cand esti un tip mai inalt, observi ca nu iti intra picioarele in unele locuri, deci trebuie sa te chinui cu ele pe sub scaunul din fata sau pe culoar. Sunt constient ca persoanele ce merg in picioare sunt si ei oameni ce trebuie sa ajunga la o anumita destinatie, dar nu trebuie sa ne chinuie pe noi, cei ce platim un bilet intreg si ar trebui sa stam linistiti pe locul nostru. Aici este problema firmelor, ele trebuie sa asigure o capacitate de transport apropiata de valoarea maxima a necesitatilor de transport.

Tot aici as dori sa includ si lipsa spatiilor de depozitare, daca ai mai mult de o geanta risti sa platesti un bilet in plus sau sa iti fie calcata in picioare. Sunt vre-o 3 microbuze care ofera spatii generoase la bagaje. Tot despre bagaje, domnii soferi nu isi asuma nici o responsabilitate fata de aceste bagaje. Iti spun sa le bagi in spate si daca le gasesti sau nu la destinatie e doar problema ta. Cati nu ati ramas fara bagaje?

Domnii patroni (nu toti) au lasat ordine ca soferii sa nu dea bilete. De cate ori ati avut nevoie de un bilet sau ati vazut pe cineva care a cerut bilet si soferul i-a raspuns „n-am bilete”? Asa ca dansii iau toti banii si declara cat vor ei la stat. Si ne miram apoi de ce nu exista bani pentrut pensii, pentru invatamant, pentru sanatate, pentru sosele, etc. Sa nu intelegeti ca numai din cauza lor nu sunt bani la buget. Sunt si alte ramuri economice unde se manifesta aceleasi „modele”.

Mizeria e la ordinea zilei: scaune patate si rupte, hartii si ambalaje pe jos, la geam daca te asezi cu o bluza alba ai toate sansele sa o scoti gri de acolo, tot geamurile arata de parca nu ar fi fost spalate de cateva luni, pe jos praful e ca pe sosea, pe bara de sprijin daca pui mana pe ea risti sa nu o mai poti dezlipi, etc.

Starea tehnica a unor masini lasa de dorit: in partea din spate ai impresia ca esti pe o trambulina, cardanul uruie, abs nu mai functioneaza de mult, aerul conditionat este prezent doar pe  bordul masinii, nefiind functional, unele nici nu au apa la rezervorul spalatorului parbrizului, usile care se pot deschide in mers, samd.

Sa vorbim putin si despre comportamentul unora dintre soferi. Domnii soferi mai au obiceiul sa fumeze in masina si uita ca nu toti fumam sau ca unii sunt bolnavi. Tot ei uita ca nu toata lumea suporta curentul format de ventilatia excesiva din dreptul geamurilor si a trapelor. Iar daca exista un grup de guralivi care sunt incinsi din cauza alcoolului, domnii soferi nu iau nici o atitudine, chiar daca ceilalti pasageri sunt profund deranjati de comportamentul acestora.

Tin sa-i felicit pe patronii si pe soferii care nu se inscriu in tiparele de mai sus si sa le tina D-zeu obiceiul!

Ca sa nu inchei cu un gust amar, sa vorbim si de partile pozitive. In primul rand, este mai ieftin pt o persoana sa calatoreasca cu microbuzul decat cu masina personala (unde combustibilul te costa minim 40ron, in timp ce cu microbuzul te costa 20ron).

Apoi, este mai comod pentru tine ca sofer (de masina personala), in sensul ca nu trebuie sa fii atent la drum, nu te intereseaza daca masina respecta limita de viteza, poti consuma linistit o bere inainte de a pleca, etc.

Ai o siguranta in plus decat sa mergi cu „ocazii”. Soferii de microbuz sunt testati si atestati pt transportul de persoane, in schimb, la „ocazii” poti nimeri pe unul care a invatat sa conduca intai o caruta pe camp si apoi a iesit pe sosea.

Aceste impresii cred ca le putem regasi si pe alte rute.

Fara a avea pretentia unui articol exhaustiv, va rog si pe dvs. sa completati lista, atat cu partile negative cat si cu cele pozitive.

Comentarii

  1. Marius spune:

    ADEVARAT!!! platim k sa stam sufocati, si placerea mai mare este chiar acum vara…din pacate nu prea cred ca se va schimba ceva, goana dupa bani…nu-i intereseaza altceva

  2. Mihai Ceausu spune:

    putem doar sa ne cumparam masini… pana cand nu o sa mai avem loc de parcare si pana cand o sa fie drumul full

  3. madalina spune:

    foarte adevarat…in microbuze lesini mai ales vara!inghesuiala mare…sa mai gasesti si unu care ridik mana in nasu’ tau k iti vine sa te duci in toata lumea…

  4. CIUREA ALEXANDRA spune:

    Ma bucur ca a-ti deschis acest subiect.Mai intai as vrea sa va spun ca am facut 4 ani naveta si stiu cum se circula pe aceasta ruta.Sa fim seriosi…sunt foarte putin soferii care intradevar au experienta si sunt testati asa cum spuneti(si stiu despre ce vorbesc)sunt angajati soferi chiar fara experienta in transportul de persoane si corespunzator categoriei D1+.Multi dintre ei pleaca din cauza salariilor foarte mici si de multe ori sunt fortati de imprejurari sa ia peste numarul de locuri „sa mai scoata si ei cate ceva„.Normal ca nu sunt de acord sa merg in astfel de conditii dar,cel mai tare ma enerveaza faptul ca opresc din metru-n metru si in loc sa faci 1 ora faci 2 si ceva.Soferii nu le zic nimic celor care fac galagie in microbus sau chiar mai rau:mananca sau fumeaza.LE ESTE FRICA!!!

  5. Sorin Anghel spune:

    Faptul ca se pleaca de la autogara este dovada civilizatiei. Asa se intampla in toata tara si este foarte corect. E urat cand tu stai jos si trebuie sa suporti mirosul celor care stau in picioare, dar trebuie sa acceptam ca e vorba de transport in comun. Pe vremea lui Ceausescu, cand circula „rata”, tot la fel se facea transportul in comun. De vina nu sunt soferii, ci sefii lor, care ii manjesc pe cei care trebuie sa dea amenzi. Si eu am mereu probleme cu bagajul, dar niciodata nu mi-au zis sa platesc un loc in plus. Daca vorbesti despre fumat ori despre ventilatie excesiva, cred ca exagerezi, dupa parerea mea. Nu vreau sa le iau apararea soferilor, ba din contra. Eu le raspund cu aceeasi moneda. Ideea este ca pe ruta Bucuresti – Oltenita se circula mult mai urat decat pe alte rute. Si o spune unul care de 6 ani de zile bate Moldova cu autocarul.

  6. Mia spune:

    Mie imi plac rau tipii care vin de la munca si miros a parfum fin…sunt chiar tari! Si mosii care vin din fundul gradinii si au numai scaieti pe ei si imi dau si mie cativa,ca tot am pretentia sa ma duc la capitala,macar sa am si accesorii…si dupa ce ca ei stau in picioare ma mai imping si pe mine… da’o incolo de treaba ca nu se mai poate cu chestia asta…

  7. Alexandra spune:

    Ultina oara cand circulat cu transport in comun a fost cand m-am intors de la munte. Am ajuns in Piata Sudului si ne-a abordat un sofer, ne-a intrebat daca mergem la Oltenita. Am zis da si ne-am urcat. Mare mi-a fost mirarea cand am plecat. De ce? Pentru ca acea masina avea aer conditionat si nu era nimeni in picioare, toate locurile erau ocupate si desi au mai venit altii, soferul nu i-a luat. Cand am ajuns in Popesti-Leordeni, a oprit, voia sa se urca o baba si i-a zis sa nu, ca n-are loc. A inceput aia sa injure :)) Mi-am pus si bagajul in spate, cand am coborat era acolo, deci am rasuflat linistita.
    In alte dati era groaznic, mirosuri foarte naspa, iti mutau nasul din loc, era inghesuiala, era caldura, erau multi needucati, cocalari.

  8. ieKe spune:

    X( Veneam de la Bucuresti si vreau sa va spun fara exagerare ca MASINA ERA FULL. Deci stateam in picioare si nu aveam loc sa ma misc X(

  9. Mihai Ceausu spune:

    @alexandra, asta se intampla cand stiu ei ca e politie pe drum, frontiera, arr, rar, etc. si mai depinde si de firma, unele sunt ok.

  10. nicoleta spune:

    e chestia k nici pr primar nu il intereseaza cu ce ajungem noi in buc..mai ales noi cei care am terminat liceul si suntem studenti in primul an.e bataie de joc, nu il intereseaza pe el deloc pt k el are masina lui se deplaseaza oriunde si cand vrea nu k noi obligati ssa mergem cu mirosurile langa noi (ceapa,transpiratie,jeg!)o fi vara dar sunt metode kre pot sa previna mirosurile astea penibile!pana cand mai mergem asa cu totii la gramada. e bn k a pus semafoare dupa n accidente petrecute soldate cu tineri morti:(…..

  11. petrik spune:

    in microbuze e mai rau decat in metrou cand e full :))

  12. Sorin Anghel spune:

    Primarul este nepasator? De ce l-ati mai ales?

  13. Mihai Ceausu spune:

    fara suparare, primarul poate sa stabileasca doar statiile (si aici are o bila neagra pt ca statiile ating doar partea de est a orasului), in rest nu e vina primarului ca microbuzele sunt full si ce am mai scris eu pe acolo. sunt firme PRIVATE si fac ce doresc, nu au nici o treaba cu milescu, filipescu, tariceanu sau basescu. decat ca legile sunt proaste, iar cele care sunt bune nu se respecta.
    cu aceste microbuze calatoresc elevii pt meditatii la buc, studentii pt fac, oamenii maturi pt serviciu, si multe alte pb. (haine, spitale, calatorii, job, etc)

  14. Sorin Anghel spune:

    Bun! Si atunci? Care mai e discutia? Cine e de vina? Clima si relieful? Ce trebuie facut? Nu primarul stabileste statiile, din cate stiu eu. Consiliul Local ia deciziile, primarul le executa.

  15. Mihai Ceausu spune:

    daca voi vreti sa fie primarul de vina, atunci el sa fie. nu stiu cine ia deciziile astea, dar eu, personal, nu cred ca e de vina primarul ca nu sunt destule microbuze pt a luat toti calatorii pe locuri, si nu in picioare. cititi tot articolul/postul.
    voi sa spuneti cine e de vina
    o fi si clima de vina, pt ca intr-o tara unde diferenta intre temperaturile extreme este mica (vezi Anglia unde temp este aproximativ constanta) si una gen Ro unde vara ai 40, iar iarna ai -10, vedem cu ce personaje avem de-a face si ce nivel de trai. poate nu a fost exemplul cel mai potrivit.
    eu cred ca sunt de vina in principal calatorii pt ca ei accepta sa mearga in picioare si ca ii accepta pe cei ce merg in picioare si sprijiniti pe cei de pe scaune. apoi cred ca urmeaza vina firmelor, ele dau aceste ordine soferilor. apoi vina autoritatilor ca nu fac controale zilnice, ca nu au agenti in civil care sa verifice lucrul acesta. pe undeva urmeaza si primarul ca nu se implica mai mult.

  16. marian spune:

    transportul cu microbuzul?O MIZERIE.Mergeti in toate tarile UE si nu o sa vedeti asa ceva.In Spania de exemplu transportul de la sat la oras se face cu autobuze mari de apox.50 de locuri,dotate cu aer conditionat,geamuri fumurii,calatorii nu se urca cu bagaje voluminoase ci le pune in compartimentul destinat acestora,ficare autobuz are casa de marcat,soferii sant foarte politicosi,si ce este mai important nu se transporta calatori in picioare.Ca sa nu mai vorbim de felul cum arata autogarile(dotate cu case de bilete,birou de informatii,ghisee pt.coletarie,magazine,mini restaurante,sali de asteptare si peroane ce stralucesc de curatenie.Nu cred sa ma fi inselat dar eu nu am vazut sofer pe autobuz mai tanar de 40 de ani.As vrea sa vedeti si voi si sa va convingeti.Cine e de vina pt ce se intampla la noi?Eu zic in primul rand Ministerul Transporturilor,ARR-ul,Politia,Primaria si poate si noi ca acceptam.Sa speram ca ne vom reveni.

  17. PETER spune:

    Hai ca as mai suporta cat de cat sa stau inghesuit…dar sa puta in ultimul hal a transpiratie si sa nu poti sa respiri de cat este de cald…e prea nashpa…si cel mai naspa e sa patiti cum am patit eu, sa mai dai si de unu care desface sticla de bere in caldura aia mare si mirosul de transpiratie.. l-am intrebat daca nu cumva poate sa se abtina si el pana la destinatie si a zis foarte clar si raspicat ca „nu!”. i-am jurat ca vomit pe el si il si bat daca mai desface sticla aia…oricum, din partea soferului, nici un sunet dar nici din partea celorlalti care erau in microbus, nu indraznea nimeni sa zica nimic. normal ar fii fost sa-l dea jos….Romania…asta e!

  18. GABRIELA spune:

    DACA E SA ALEGETI INTRE MAXI-TAXI SI OCAZIE…ALEGETI OCAZIA FARA SA STATI PE GANDURI!!! E CA SI CUM AI MERGE CU MASINA PERSONALA! NU TREBUIE SA SUPORTATI TOATE MIROSURILE SI NESIMTIRILE CELOR DIN JUR, NU TB SA RESPIRATI ACELASI AER CU INCA 40 DE PERSOANE SI IN PLUS AJUNGI LA BUCURESTI „PROASPAT”, NU MIROSIND A CEARA SAU ALTE MIROSURI. PLUS CA AJUNGI SI MAI REPEDE PT CA NU SE OPRESTE DIN POARTA IN POARTA CUM FAC CEI DE LA MAXI-TAXI!
    PLATITI LA MAXI-TAXI 10 LEI CA SA FITI TRATATI CA UN CARTOF! SAU PLATITI LA OCAZIE TOT ATAT DAR AJUNGETI LA BUCURESTI IN CONDITII UMANE!

  19. fllory spune:

    c s facem fratilor?e democratie nu?asa e in Romania!stiu sentimentul k fac naveta e al 4lea an!poate k o sa se schimbe ceva odata!

  20. Mihai Ceausu spune:

    la ora 21-21.15 am asteptat o persoana ce se intoarcea de la buc. mi-a povestit cum soferul s-a „cinstiti” impreuna cu doi amici cu niste vin alb. sau poate ca era ceai…

  21. iulian spune:

    se vorbeste despre starea tehnica a masinilor, himmm…de lipsa abs-ului, a ac-ului etc….:)) toate acestea le veti gasii pe masinile patronilor :)) …din cite am auzit eu , cea mai noua achizitie a unuia dintre patroni este o masina ( bmw x6) care , cu siguranta, a inghitit banii ptr piesele de schimb ale bietelor microbuze, oricum acestea pot functiona si fara abs, ac samd

  22. Mihai Ceausu spune:

    stim si noi, am condus batranele dacii FARA abs, esp, airbaguri, servofrane si servodirectii, ac, si alte minunatii.
    cica exista legi si ar trebui respectate.
    lasa sa-si cumpere dansii ce doresc, dar sa ne ofere conditii civilizate pt ca noi ii platim, nu ei ne fac noua pomeni!

  23. ella spune:

    adevarat.sunt.niste.masini.praf…si.cele.de.pe.ruta.bucuresti-frumusani.sunt.mai.praf.dekt.cele.dupa.oltenita.daca.stai.in.spate.in.microbbuz.si.ai.putin.noroc.te.pierzi.pana.aksa:|+ca.sunt.niste.mirosuri.specifice.nespalarii:-&si.mai.sunt.unii.idioti.kre.vor.sa.arate.k.si.au.luat.telefon.q.mp3.si.dau.drumu.la.manea.sau.orice.muzik,te.apuk.toti.dracii,iar.soferii.nu.iau.nici.o.masura…X(in.majoritatea.microbuzelor.iti.este.si.sila.sa.stai.pe.scaune,sunt.pline.de.praf.si.jeg…”oamenii”q.bagaj.sau.cei.de.la.piata.etc…isi.pun.sacosile.alea.imputite.pe.scaune.si.pe.mm.de.boiX(FATE-TI.CEVA.OAMENI.BUNI

  24. crislulu spune:

    Stiu cum sta treaba cu transportul Oltenita-Bucuresti,am facut acest drum de nenumarate ori in cei 4 ani de facultate.E adevarat…e jalnic,preferam sa stau in fata pt a evita aglomeratia si cat de cat mirosul de nedescris….dar eu nu-l gasesc vinovat pe primar….vinovati sunt patronii acestor firme de transport care nu stiu decat sa bage in buzunar, dar de investit in microbuze nici vorba.
    E adevarat ca sunt putine microduze pt nr de persoane care face acest traseu zilnic….asta e…Oltenita e un oras mort…nu ai unde sa muncesti si de aceea multi au optat pt Bucuresti.
    Sa speram ca o sa se remedieze lucrurile.

  25. lidia spune:

    crislulu,gresesti ! se gaseste de lucru in oltenita daca se vrea ,eu sunt angajator !

  26. crislulu spune:

    lidia ma bucur mult sa aud lucrul acesta….dar sa fim sincere….cati oameni si-au pierdut locurile de munca in urma inchiderii Abatorului Ulmeni, Filatura, CTZ-ului…etc. Totusi eu cred ca multe sanse de a munci in Oltenita nu ai…..vezi bine cati tineri au plecat in alte tari….eu sunt una dintre ei si pot sa-ti dau exemple din oras multe, f multe. Sa speram ca in timp o sa fie mai bine si ca o sa vina vremea cand o sa avem de unde alege….
    Si inca ceva…..aici ai dreptate….cine vrea sa munceasca cu adevarat…gaseste.
    PUPICI

  27. Nik spune:

    Salut. Aaa… am citit articolul… la partile negative, e corect. La pozitive, nu prea. Ai incercat sa scoti din nimic si cateva pozitive, dar sunt exagerate. sa incep cu pretul.
    1. Este mai scump cu masina in cazul in care mergi singur. daca mai iei cu tine un prieten, frate, ceva, iesi mai ieftin cu masina. plus ca ai confort si ajungi mai repede. Iar la destinatie o poti folosi in continuare. Si pretul e tot punct negativ. Benzina/motorina s-a ieftinit de cateva luni. Ai vazut vreo scadere de pret la microbuz? Altadata cand crestea motorina cu 2mii vechi, puneau si ei 10mii la tarif. Acum… cand e de ieftinit, au uitat.
    2. Este mai comod cu microbuzul pentru ca poti sa bei si sa nu fi atent la limita de viteza? Hai sa fim seriosi, e o remarca trasa de par. Daca ai nevoie sa mergi cu masina, nu e un capat de lume daca te abtii de la bautul unei beri. Iar sa fii atent… ti se pare ca e asa o conditie de neindeplinit? Cand mergi pe strada nu esti atent? Dai cu capul in stalpi si copaci? Traversezi fara sa te asiguri? Mergi cu ochii inchisi? Eh… s-a inteles ideea. 🙂
    3. Soferii de microbuz sunt testati si atestati? Tu vorbesti serios? Atat de multa incredere ai in „evaluatorii” soferilor de microbuz? Eu n-as avea. Cam aceleasi persoane ii verifica si pe soferii de microbuz si pe cei care „au invatat intai sa conduca o caruta pe camp apoi au iesit pe strada”. Si daca persoanele astea le-au dat „carutasilor” permis… ce te face sa crezi ca si cei de pe microbuz nu le-au obtinut la fel? Esti naiv/a la punctul asta 3. Eram in microbuz, soferul a coborat sa puna motorina, s-a dus sa plateasca, si masina o lua la vale. M-am dus si am apasat eu frana. Nu trebuia sa se asigure el ca masina e ok cand coboara din ea? Si asta e un exemplu minor.
    Un lucru pozitiv e ca au ore fixe de plecare. Stii ca din 30 in 30 de minute pleaca un microbuz.
    Un alt lucru negativ… aroganta si mistourile facute de „dispecerii” (mult spus dispeceri, …sunt niste „numaratori” de curse, ca atata incredere au in ei, incat le e frica sa nu se fure la curse)de la Bucuresti, mai ales la adresa fetelor.
    Si cam atat deocamdata. 🙂 (inca un lucru. cei/cel care se ocupa de site… ar trebui sa puna comentariile in ordine „decronologica”. cel mai recent sa fie sus. ca sa se poata vedea mai usor ultimele puse, nu cele vechi.)

  28. Nik spune:

    Pentru Lidia si Crislulu, desi e cam out of topic.
    Lidia: „se gaseste de lucru in oltenita daca se vrea ,eu sunt angajator !”.
    Crislulu: „aici ai dreptate….cine vrea sa munceasca cu adevarat…gaseste”.
    Se gaseste de lucru… dar pe ce salariu? Stiu pe cineva care a luat pe o luna aproximativ 3,5 milioane vechi. Ti se pare ok? De ce ar munci pe banii astia, ca sa nu se plictiseasca in casa? „Cine vrea sa munceasca cu adevarat” ??? pai nimeni nu munceste doar ca sa munceasca. E nevoie si de bani. Ca altfel… s-ar duce voluntar pe nush unde. In oras se gaseste la croitorii pe 5 mil, sau la Toner pe 3 jumate. 🙂 Asa ca… hai sa fim seriosi.