Oficiul Poştal nr. 1 Olteniţa nu are ghişeu pentru mesagerii

Potrivit definiţiilor consacrate din domeniul poştal, serviciile poştale gen „corespondenţă” sunt cele care permit expedierea de scrisori, cărţi poştale, imprimate, acte de procedură, pachete mici până la 2 kg, încredinţate reţelei poştale pentru a fi prelucrate, transportate şi remise la destinaţie. „Mesageria” este serviciul care permite expedierea de documente, valori, acte, bunuri materiale sau numerar prin intermediul coletelor, scrisorilor şi cutiilor cu valoare declarată.
La Oficiul Poştal nr. 1 din Olteniţa front-office-ul este format din trei ghişee, unul dintre acestea fiind locul unde se încasează la grămadă facturile Enel, cele pentru telefonia mobilă, pentru cea fixă, facturile unor distribuitori de cosmetice, şi în plus se prestează servicii de mesagerie poştală tip simplu sau ramburs. În afară de aceste servicii se face oficierea mandatelor poştale. Clientul de obicei, fie că este olteniţean sau din alt oraş, îsi face o părere şi pe baza interacţiunii cu personalul unei instituţii, de cum este tratat când apelează la serviciile acesteia, dar şi de organizarea serviciilor interne prin regulamentul interior.

„E un talmeş-balmeş”, spune un client despre serviciile poştei Olteniţa

Mai multe persoane au acuzat faptul că au de ridicat colete şi trebuie să stea la cozile foarte lungi de la ghişeul unde există multiple operaţiuni enumerate mai sus. „Cât poate fi de greu să facă ghişee separate pentru trimitere şi ridicare de colete, să introducă sistemul cu număr de ordine, sa pună nişte pixuri -cu sigla poştei, bineînţeles- că nu toţi vin la poştă cu pixul în buzunare sau genţi?” declară un olteniţean supărat că trebuie să ridice un colet de la o societate care distribuie cărţi. „Există oficii poştale pentru depozitare şi colectare în alte părţi şi atunci se separă activităţile de distribuire de cele de ghişeu. Există în alte oraşe departamente specializate, astfel încât să se poată face analiza costurilor pentru activitatea de corespondenţă, mesagerie şi mandate. Ele sunt amestecate aici. E un talmeş-balmeş total. Nu ne mai civilizăm noi niciodată în ritmul ăsta. Am venit să ridic nişte produse şi stau la coada asta unde lumea plăteşte curentul sau telefonul. Dacă le spui se simt jigniţi” spune altă persoană, o femeie care aşteaptă la rândul ce se întinde până la uşa de la intrare.

Dirigintele poştei este de părere că un ghişeu separat nu justifică activitatea oficiului
Dirigintele Oficiului Poştal nr. 1, Victor Sainciuc ne declară că nu există personal şi trebuie livrate chitanţele. Atunci acel calculator de la ghişeul nr. 3 se foloseşte şi pentru mesagerie. „Nu putem să facem un ghişeu separat că nu se justifică. Când mai sunt colete simple, putem oferi servicii peste rând, dar la ramburs trebuie date introduse în calculator şi eliberate chitanţele de plată. La legitimarea simplă e mai uşor. Şi eu pot să scot un colet din biroul depozitare colete.” explică Sainciuc. Acesta se pare că evită un răspuns concret şi ne dă la final orarul de funcţionare a ghişeelor. „De luni până vineri e deschisă poşta de la 7,30 la ora 20,00 iar sâmbăta de la 8,00 la 13,00. Aşa că pot veni toţi să nu se mai îmbulzească aşa la cozi. Cum au de ridicat ceva, chiar şi pensionarii să vină dom’ne să îşi ia banii că aşa mai eliberăm sala” ne lămureşte Victor Sainciuc.

Comentarii

  1. sasori spune:

    naspa

  2. decs spune:

    Oficiul Postal are nevoie de un diriginte. Sainciuc … este orice, numai director (diriginte) nu este. Angajatii fac ce vor, pt ca il duc usor cu vorba, iar dansul pana scoate trei balbe…

  3. Alexandra spune:

    Mda, asa e. Eu stau la coada sa iau colet si baba de langa mine, la aceeasi coada, sa-si plateasca factura la Enel. Pai e normal?

  4. dana spune:

    nu e vorba numai de numarul ghiseelor, ci mai ales de atitudinea anumitor angajati…uneori stateam 10 minute sau mai mult sa cumpar un timbru…asta in conditiile in care nu aveam pe nimeni in fata…deci…

  5. adnana spune:

    Chiar un talmes-balmes la posta. Te imbolnavesti de nervi, daca cumva ai avut sansa sa scapi nevatamat pana sa ajungi acolo.

  6. Mihai Ceauşu spune:

    Cei de la posta sunt printre cei mai bine platiti bugetari, nu inteleg de ce trebuie sa astepti la cozi imense.
    Iar nu inteleg de ce nu se accepta plata direct prin card.
    Norocul nostru cu serviciile timide de E-Banking.
    Curieratul rapid a inceput sa ia amploare in Romania, pensiile se dau pe card. In scurt timp nu vom mai avea nevoie de posta romana.

  7. Sorin Anghel spune:

    Au ramas cu sechele de pe vremea lui Ceausescu, cand nu faceau nimic fara sa primeasca o atentie.

  8. decs spune:

    Au invatat „din mers” meseria de functionar public, de la angajatii mai vechi care erau obisnuiti sa li se pupe mainile pentru un serviciu. Nu a avut cine sa ii „zguduie” putin ca sa priceapa ca sunt in slujba cetateanului, nu cetateanul la „mana” lor. Revin la parerea mea ca dl Sainciuc este „[depasit]”. E nevoie de un diriginte tanar, care sa aduca ceva proaspat si modern in atitudinea angajatilor oficiului postal.

    editat de admin

  9. alin spune:

    Postasii nu vor sa aduca abonamentele la anumite adrese pe motiv ca-i prea departe ptr ei . Pai cei care platesc ce vina au ca stau acolo unde stau ….niste [******] ..de la 1 ianurie pur si simplu nu vor sa aduca un abonament la revista Capital si obliga sa vina la Posta direct ca ei nu vor. RUSINE POSTA OLTENITA

    editat de admin

  10. petrica spune:

    Da nesimtire crasa de la soseua calarasi pana la piata n-am gasit nici o cutie postala sa pui o scrisoare.D-l Saenciuc mi-a zis ca nu mai are de ce sa puna ca lumea nu mai scrie.Atunci de ce mai exista timbre postale?

  11. lidia spune:

    ARE DREPTATE DECS !

  12. Annnaaaaa spune:

    editat de admin – va rugam sa completati asa cum se cere in campurile obligatorii (nume si prenume REAL + numar telefon REAL)

  13. Annnaaaaa spune:

    editat de admin – va rugam sa completati asa cum se cere in campurile obligatorii (nume si prenume REAL + numar telefon REAL)