APDF Giurgiu minte, edilii şi consilierii locali olteniţeni s-au prins de minciună

Compania Naţională Administraţia Porturilor Dunării Fluviale (CN APDF) Giurgiu a solicitat în urmă cu aproximativ o lună de zile eliberarea, prin acordul consilierilor la vot, a documentaţiei „Infrastructura pentru terminal de containere în Portul Olteniţa”, aflat la faza SF. Pentru solicitare şi prezentarea cererii a fost eliberat certificat de urbanism pentru obţinerea autorizaţiei de construire. S-a solicitat inclusiv studiu de trafic pentru mijloace de transport de mare tonaj.

Starea juridică a terenului se află în curs de clarificare. Decizia se va da prin Hotărârea Guvernului cu privire la transferul imobilului – Port Olteniţa – în administrarea Consiliului Local Olteniţa. Guvernul a emis o hotărâre. Este vorba de Hotărârea 120/2010 privind aprobarea listei cu programele şi proiectele de investiţii în turism şi sursele de finanţare a documentaţiilor tehnice şi a lucrărilor de execuţie a programelor şi obiectivelor de investiţii în turism. În lista anexă a deciziei Guvernului este cuprins şi punctul privind „Dezvoltarea infrastructurii turistice în zona Olteniţa şi amenajare port turistic”.

În acest moment nu există un drum de centură ocolitor. Pentru asta se cere un studiu de trafic la mijloacele de transport de mare tonaj, solicitat de altfel prin certificat de urbanism. În concluzie, investiţia respectivă nu este potrivită. Primarul municipiului Olteniţa, Costinel Milescu, explică faptul că această companie din Giurgiu deţine 7 porturi fluviale româneşti. Edilul şef a prezentat în dese rânduri consilierilor olteniţeni dar şi presei locale situaţia terenului din portul Olteniţa. Primarul Milescu consideră că povestea cu terminalul de containere este o „gogoriţă”, investiţia neputându-se desfăşura pe suprafaţa menţionată de reprezentanţii companiei, aceea de 19.000 mp. În anul 2008 compania a concesionat pe 35 de ani aceeaşi suprafaţă de teren către o firmă din Năvodari, pentru a construi sedii de birouri şi o hală de depozitare.

„Lucrurile se bat cap în cap din cauză că Guvernul a decis crearea unei investiţii importante la Olteniţa şi finanţează o primă tranşă pentru aceasta în valoare de 1 milion de euro, aproape 40 de miliarde de lei. Îl mint pe Berceanu că au un SF pentru terminal.” Susţine primarul municipiului Olteniţa, Costinel Milescu. Acesta mai menţionează faptul că APDF Giurgiu aprobă concesionarea de terenuri pentru silozuri pe nişte preţuri neînsemnate, ridicole. Edilul şef roagă consilierii locali să analizeze situaţia şi să nu acorde aviz favorabil investiţiei CN APDF Giurgiu. Consilierii au respins în şedinţa din martie eliberarea acordului pentru documentaţia „Infrastructura pentru terminal de containere în Portul Olteniţa”.

Ca un mic istoric, în luna decembrie a anului 2000 Primăria Olteniţa a cedat, pierzând din patrimoniul local, suprafaţa de 8,87 ha teren în zona portuară. În luna iunie 2000, prin Hotărâre de Guvern, se stabileşte concesionarea acestui teren pe termen de 20 de ani către APDF Giurgiu. Conducerea primăriei de la acea dată nu a ştiut ce importantţă poate avea acest teren pentru Olteniţa, sau poate au existat alte interese care au determinat pierderea atât de uşor a unui teren local de maximă importanţă pentru patrimoniul oraşului.

Din anul 2004, primarul Costinel Milescu a pornit o întreagă acţiune de solicitări şi memorii care să ajute la recuperarea terenului din port. Acesta a făcut numeroase solicitări către Ministerul Transporturilor pentru ca terenul să revină în patrimoniul local.

În cadrul discuţiilor cu echipa de consilieri, primarul Costinel Milescu a precizat faptul că insistenţele făcute la minister, cu toate dovezile că terenul a fost dat în necunoştinţă de cauză de conducerea primăriei de atunci, nu au avut rezultat. Piedicile puse în rezolvarea problemei menţionate mai sus, de când Milescu se află la conducerea primăriei olteniţene, nu duc decât la o singură concluzie formulată de edilul şef: nu se doreşte întoarcerea terenului în patrimoniului municipiului Olteniţa, indiferent cine este la conducerea ministerului. „Există un foarte mare interes pentru APDF Giurgiu să menţină terenul în continuare.” sesizează intrigat primarul Costinel Milescu.

Compania Naţională Administraţia Porturilor Dunării Fluviale Giurgiu este o companie deţinută de statul român, ce îndeplineşte funcţia de autoritate portuară în toate porturile Dunării fluviale de la Baziaş până la Cernavodă, cu excepţia porturilor Zimnicea şi Turnu Măgurele care sunt aflate în administrarea Consiliilor locale.

Compania funcţionează sub autoritatea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii şi desfăşoară activităţi de interes public naţional utilizând în acest scop atât infrastructura de transport naval ce i-a fost concesionată, cât şi bunuri aflate în patrimoniul propriu.

În zona de activitate a CN APDF SA Giurgiu se regăsesc şapte porturi fluviale româneşti, care fac parte din reţeaua europeană de transport (TEN-T), respectiv Moldova Veche, Drobeta Turnu Severin, Calafat, Giurgiu, Olteniţa, Călăraşi şi Cernavodă.

CN APDF Giurgiu are în administrare în total zece porturi mari şi unsprezece mai mici.



Comentarii

  1. Vali T spune:

    Sincer cred ca este o MARE gogorita si va detaliez.
    Intamplarea face sa fi vizitat cateva orase care dispun de asemenea terminale de containere, orase atat Europene cat si Asiatice .
    Stiti ce inseamna asa ceva ???
    Este o sansa unica in istoria unei localitati. Incepand cu zeci de depozite mai mici sau mai mari, inevitabil o infrastructura de invidiat, cai de acces intretinute, cateva firme cu cateva zeci de camioane transcontainer, zeci de firme de comisionariat si intermediere ca sa nu mai vorbim de taxa de acces in zona libera care ar imbogati la propriu primaria noastra iar orasul ar arata ca un adevarat paradis.
    Iar cel mai important … vorbim de pana la 1000 de locuri de munca de la lucratori vamali, comisionari, macaragii, soferi, stivuitoristi, manipulanti, operatori si alte meserii conexe si pana la moteluri, parcuri de camioane si restaurante care sa deserveasca soferii si delegatii aflati in tranzit.
    Greu de crezut ? Usor de verificat.
    In terminalul Agigea Sud sosesc saptamanal aproximativ 7000 de containere numai din China; Chiwan, Ningbo si Shanghai iar 5000 dintre acestea sunt cu destinatia Bucuresti, asta inseamna ~350.000 metri cubi de marfa care manipulata si pusa in depozite inseamna un volum de depozitare care ar acoperii tot ce inseamna teren liber de la Oltenita si pana la Budesti iar ca manipulanti … toata populatia activa a Municipiului nostru plus ceva.
    Poate fi un vis pentru orice localitate de pe fata pamantului.
    Acum vedeti de ce si eu cred ca este o gogorita, cine sa creada ca tocmai la Oltenita ? cine poate visa asa ceva cand noi ne facem sperante la Bila cu poate 30 de locuri de munca si ne bucuram ca ne vinde o marfa aproape de expirare cu un pret mai redus, ne este destinat sa facem lucruri marunte, nu stim si nu putem sa avem un asemenea viitor … nu am sti ce sa facem cu el

  2. mihalex spune:

    Hotii striga hotii. Cei mai mari banditi din Oltenita clica „mistretilor” – Cercel, Milescu si grupul de interese (semigreu etc.) au gasit un teren de valoare pe care nu au cum sa puna mana. Ex.: fiul dl. vice Cercel cere de la primarie un teren ( aflat in patrimoniul local) pt. desfasurarea unei activitati comerciale. Olteniteni nu sunt pasivi la astfel de abuzuri. Un avocat tanar din Oltenita a dat in judecata consiliul local pentru a anula decizia de a scoate acel teren din patrimonil consiliului local si trecere lui in patrimoniul familiei Cercel. Doresc sa adresez o intrebare edililor Num. Oltenita: daca doresc sa achizitionez si eu un teren de 300 mp. intravilan din patrimoniul primariei, pt. constructia unei case, cat trebuie sa astept? 10-20 ani? Sau poate niciodata pt. cetatenii de rand. In concluzie bine va fac cei pe care ii reclamati de abuz.