Primarul municipiului Olteniţa, Costinel Milescu, reuşeşte să recupereze 14.540 mp de teren în portul Olteniţa

Primăria municipiului Olteniţa reuşeşte să obţină în patrimoniul său administrativ o parte dintr-un teren luat ilegal în urmă cu şase ani. După nenumărate încercări, intervenţii şi insistenţe către factorii decizionali, primarul Costinel Milescu reuşeşte să obţină 14.540 de mp de teren din terenul concesionat în anul 2000 de conducerea executivă de la acea oră a Primăriei Olteniţa către APDF Giurgiu, prin Ministerul Transporturilor. Primarul Costinel Milescu face o analiză a acestui rezultat şi o retrospectivă a situaţiei terenului. Acesta arată atât consilierilor locali cât şi presei locale, că eforturile de-a lungul celor şase ani de intervenţii nu au fost zadarnice.

Primarul Costinel Milescu:

După şase ani, pe 20 octombrie, Primăria Olteniţa după intervenţii şi chin reuşeşte să promoveze un proiect de hotărâre prin care revine în patrimoniu 14.540 de mp pe malul Dunării. Terenul este o cale pentru ridicarea porţii de intrare pe apă a municipiului, prin acel port turistic pentru care am avut sprijin, chiar dacă ni s-au retras cei 40 de miliarde prin Hotărâre de Guvern.”

Acesta a fost prezent luni, 1 noiembrie, la Ministerul Transporturilor, unde, după cum a declarat, a făcut negocieri dure cu cei din minister privind lucrările pe care Administraţia Porturilor Fluviale Dunărene Giurgiu insistă să le facă pe acel teren: „Eu am interzis orice lucrare din partea APDF pe acel teren pe care l-a dat PSD în 2000 cu atâta nonşalanţă şi care după 10 ani se întoarce în sânul Primăriei. Spuneam de negocieri extrem de dure în sensul că probabil este jucată ultima carte cu APDF Giurgiu şi cu Ministerul Transporturilor privind un drum de centură. Este ultimul lucru pe care noi am încercat acum să-l facem: obţinerea unui acord de principiu pentru înfiinţarea unui aviz, ţinând cont de învestiţia care a fost blocată până acum de noi -un terminal de containere. Drumul de centură va aduce un flux auto foarte mare în municipiu, după cum ştiţi pe drumul nostru de centură sunt amplasate blocuri, la o distanţă de 6 m de stradă. E primul pas bun şi să sperăm că în 2011 vom primi finanţarea acestui proiect.” spune primarul Milescu.

Urmăreşte declaraţia lui Costinel Milescu în care acesta arată cum a fost înstrăinat terenul din port…

Acesta mai arată ce presupun cei 1,45 ha de teren: „În balanţa celor 1,45 de ha stă promisiunea unei investiţii din partea ministerului, de aşa natură încât ministerul să facă dovada că au sursele financiare să investească pe de o parte în acel terminal, iar pe de cealaltă parte 7 dintre porturile dunărene sunt incluse într-un program în valoare de 140 de milioane de euro. Ca să nu trăiască cineva cu impresia că primăria blochează dezvoltarea porturilor, am găsit acel compromis, în sensul că ni s-a dat acest 1,45 de ha iar lupta va continua.”

vezi video

Comentarii

  1. S-a mai laudat cadva, un pik mai mult si Elena Udrea ca ar avea in vedere construirea unui port turistic la un nivel european in municipiul Oltenitza, dupa debarcarea ei de pe vas cu altzi turishti straini de rang inalt (VAPOR),venind din spre Delta Dunarii, si umilita fiind de animalele canine intalnite pe malul nostru Dunarean…Prosteala pe fatza, din partea multora, doar si numai in beneficiul lor personal…La fel am ascultat si in anumite zile, foarte apropiate de aceasta zi, pe VOCES CAMPY, proiecte noi , la care a avut din nou parte Elena Udrea la Calarashi….La noi, cala nimenea…Pai intalneshy¡ti in occident atata prosteala pe fatza?…Niciodata….Lumea iese in strada , prin divefite orashe cu milioanele…. Noi v-am ales, noi va platim din taxele si impozitele noastre, daca nu facetzi pentru noi un trai mai bun pentru noi si copii, generatziile noastre viitoare, atunci jos cu voi….TIME IS MONNEY ! Si in plus atentate cu bomba la adresa autoritatzilor care cuverneaza o tzara de care nu sunt capabili sa o conduca, presiune pe capul lor… Vorba multor persoane cunoscute : la noi doar hotzia zace in Romania, daca ash putea sa sting lumina in tzara noastra, ash pleca definitiv in toata lumea, vara a mai privi in urma hotzia si coruptzia de pe la noi…Proiecte la mishto , dar locuri de munca pentru tineretul care iese de pe bancile scolilor, nimic …nimic…nimic…Salarii si pensii taiate de aleshii tzarii….Mai noi, reducerea indemnizatziei mamelor cu copii mici , de la 2 ani , la 1 an…Mai ne intrebam de ce apare coruptzia, si traficul de diferite tipuri la noi in tzara…DIN LIPSA BANILOR , PENTRU ATZI INTRETZINE O FAMILIE, CONSHTIENT FIIND CA INCALCI ANUMITE LEGI, DAR GANDINDU-TE CA MAI AI DE PLATIT SI ANUMITE UMILE DARI, INCLUSIV LA BANCI ! Am dreptate oarecum sau nu ?!…NO COMMENT…CU RESPECT MARIANO M.

  2. SCUZE PENTRU ANUMITE PASAJE GRAMATICALE MAI ERONATE IN COMENTARIUL MEU DE MAI SUS….SE MAI INTAMPLA, DAR SE POATE SUBINTZELEGE ACEL TEXT-COMENTARIU….UN PIK ABATUT DE LA SUIECTUL-TEMA AL ZILEI….M.M.

  3. Vali Tugui spune:

    Din cele relatate se deduce un singur lucru.
    Ne opunem cu toate puterile investitiei Terminal de containere care ar crea cateva mii de locuri de munca.
    De ce nu este bun terminalul si este bun portul ?
    Nu explica nimeni, nu intreaba nimeni … Nu intereseaza pe nimeni, NE MERITAM SOARTA !!!
    Primim o suma de bani pentru „portul viselor” cu conditia sa se stopeze „terminalul viselor”.
    Se stopeaza „terminalul viselor” si ni se retrag si banii pentru „portul viselor”
    Bilant : Portul nu mai este, terminalul nu mai este … visele raman.
    VICTORIE: Am interzis orice investitie.
    Oltenita = zero

    Oare cat este de greu sa intelegem ca :

    Un oras fara locuri de munca nu are nici un viitor.

    Un oras fara Firme Locale Puternice nu are nici o valoare.

    Valoarea unei localitati este data de valorile ei interne, nu… externe.

    Oare si BILA a facut o sosea de centura pana in centrul orasului? sau calca in picioare cetatenii precum si primaria Municipiului care se demonstreaza a fi neputincioasa in cazul lor.
    Au ocupat trotuarul,blocheaza zilnic strada pe care au si distrus-o, au intrat cu sute de camioane de mare tonaj uitand sa achite taxa .
    Cate din acestea sunt legale, la ce distanta sunt casele … etc … nu conteaza.

    Cum se decide cine trece si cine nu ?
    … Noapte buna & sweet dreams

  4. Mariana Marin spune:

    Daca reuseau sa nu faca Gcal.300 RON.era si mai bine !!

  5. ORAS ALINA spune:

    Am ajuns in Oltenita dupa zece ani.Am vazut ca Oltenita de acum este transformata in bine cand este vorba de zona centrala. Dar periferia orasului arata destul de rau. Poate ca a disparut Filatura si Santierul, dar unde sunt oamenii gospodari ai orasului? Au disparut si ei? Sper ca acest teren sa fie cu adevarat folosit in beneficiul Oltenitei.

  6. Foarte bine spus @ Vali Tugui . Interesele sunt si v-or ramana tot interese…Pacat…Perfecta dreptate, pacat ca unii nu iau in consideratie anumite lucruri mai principale…

  7. Popa Teapa spune:

    editat de admin – va rugam sa completati asa cum se cere in campurile obligatorii (nume si prenume REAL + numar telefon REAL)

  8. radu eugen spune:

    Domnul Primar ar trebui sa se gandeasca la olteniteni ca sunt singurii din tara asta care platesc gigacaloria la supra pret,deci comite o ilegalitate.
    ..

    ..
    ‘off topic’