Raiffeisen Bank şi clasa a V-a de liceu – parteneri în proiecte şcolare

Elevii clasei a V-a din cadrul Liceului “Neagoe Basarab” Olteniţa au asistat ieri, 30 martie, la câteva lecţii legate de aspecte financiar-bancare, tema principală fiind “schimbul valutar”. Lecţia a fost primită de la oameni cu experienţă în domeniul bancar. La Banca Raiffeisen, copiii au asistat la explicaţii practice privind valuta, managerul bancii din Olteniţa, economist Adriana Raftu oferindu-le elevilor informaţiile necesare, cu privire la mecanismul unei bănci ce efectuează schimb valutar. Casier Dorina Nerşidan din cadrul Raiffeisen le-a prezentat copiilor o hârtie de 100 de euro, explicându-le proprietăţile bancnotei, dimensiunile, culoarea şi grafica, modul de verificare a valutelor. În acelaşi timp, casierul băncii le explică ce trebuie să facă dacă ei ajung în posesia unei bancnote false. Copiilor le-a fost arătat şi aparatul de verificare a valutelor.

La acţiune au colaborat şi elevii. Ionescu Antonio a fost invitat de dirigintele clasei să dea definiţia termenilor “vânzare” şi „cumpărare”.

Prof. Mariţa Cucuianu spune în interviul său că lecţia a început de la importanţa fracţiilor zecimale de zi cu zi: “Am aranjat lecţia pe ateliere de lucru. În clasă au existat două magazine, o fişă de lucru cu câte o prăjitură. Copiii au prezentat munca lor, alte două echipe au avut pe tablă afişate cursurile de schimb valutar de la bănci, ca să înţeleagă ce înseamnă „a cumpăra” şi „a vinde”. Alte două echipe au avut de plătit facturi. Le-am adus facturi de telefon, curent, căldură, apă rece şi cu penalizări să vadă ce înseamnă dacă nu plăteşti factura la timp. Au învăţat să citească când trebuie achitată o factură, când e data scadentă…copiii să ştie cum învaţă matematică, nu doar de dragul de a învăţa. Proiectul continuă de la bănci în magazine pentru reţeta de prăjituri, o echipă va alege cea mai scumpă prăjitură, alta va trebui să aleagă cea mai ieftină şi vor veni şi cu bonul de la magazin.” declară dirigintele clasei, prof. Mariţa Cucuianu.

Adriana Raftu, managerul băncii Raiffeisen din Olteniţa, este una din persoanele care a participat şi susţinut diverse acţiuni în Olteniţa, în special pe teme culturale. Adriana Raftu subliniază faptul că reprezentanţii Reiffeisen sunt interesaţi de viaţa socială şi culturală a municipiului, pentru că numai aşa se pot cunoaşte locuitorii urbei şi ce doresc ei de la o bancă pentru a veni în întâmpinarea dorinţelor tuturor.

Interviul a fost oferit în biroul băncii din Bd. Tineretului.

Reporter: Banca Raiffeisen prin dumneavoastră este deschisă la tot felul de acţiuni pe care le faceţi într-o aşa zisă „colaborare” cu diferite categorii sociale şi de fiecare dată a ieşit bine. Aveţi un scop anume pentru aceste acţiuni sau pur şi simplu le faceţi din plăcere?

Manager Adriana Raftu: Să spunem că orice acţiune a noastră are un scop. Este important să ajungem cu acţiunile noastre în toate mediile. Suntem foarte interesaţi de viaţa socială, culturală, a urbei noastre. Numai aşa putem să ne cunoaştem locuitorii, ce doresc ei de la o bancă şi aşa putem veni în întâmpinarea nevoilor lor. Stând într-un glob de sticlă, lucrurile nu se pot vedea în realitatea lor de zi cu zi.

R: Această acţiune de astăzi cu copiii este prima sau aţi mai avut astfel de lecţii?

M.R.: Am mers de multe ori în licee, şcoli, am vorbit cu copiii, cu cadrele didactice, cu părinţii copiilor, fiindcă aşa cum spuneam nevoile bancare sunt diverse de la 0 luni la o categorie de vârsta a treia. Şi atunci ne place şi vrem să fim prezenţi pe cât putem, cât mai mult.

R: Ce ne puteţi sune despre Banca Raiffeisen în câteva cuvinte?

M.R.: Eu sunt un mare fan al acestei organizaţii. Lucrez de peste 20 de ani în aceeaşi bancă. Unii au spus că a sta foarte mult într-un loc, nu este în regulă. Eu simt altceva că trebuie să stai în acel loc, unde tu ca persoană să simţi că evoluezi. Şi nu doar atât. Dacă poţi să faci ca şi cei din jurul tău să aibă acelaşi sentiment, atunci e cu semnul întrebării de ce neapărat o schimbare.

R: Există acea zicală „Omul potrivit la locul potrivit” şi trebuie să existe o compatibilitate între două părţi.

M.R.: Aşa este. Eu m-am identificat cu această organizaţie şi sper că i-am făcut şi pe alţii să simtă că o bancă este nu neapărat un instrument de a face nişte lucruri, ci şi că poţi să creezi o relaţie la nivel uman. Asta îmi doresc foarte mult pentru clienţii mei.

R.: Un mesaj pentru clienţii băncii…

M.R.: Îi aştept întotdeauna cu drag şi oricând să vină să ne calce pragul. Le urez sănătate.

Laura Suzeanu