Programul de realizare a pistelor pentru biciclişti se dezvoltă şi la Olteniţa

UPDATE : Cât priveşte traseele pe care bicicliştii vor avea acces acestea sunt: traseu 1 începe la Petrom şi se termină la ieşire spre Giurgiu – lungimea este de 2.873 m, dus-întors = 5.746 m; traseul 2 începe la intersecţia Bd. 22 Decembrie cu Şoseaua Călăraşi, desprinzându-se din traseul 1 şi se termină la ieşirea spre Călăraşi – L este de 1.466 m şi dus-întors = 2.932 m; traseul 3 începe la intersecţia dintre Şoseaua Călăraşi cu Strada Viilor, desprinzându-se din traseul 2 şi ajunge la intersecţia dinspre Şoseaua Portului şi Bulevardul 1 Decembrie pe care îşi desfăşoară întregul traseu, având capătul la ieşirea din oraş spre Dunăre (port) – Lungimea este de 4.194 m, dus-întors = 8.388 m; traseul 4 începe la intersecţia dintre Strada Argeşului cu Bulevardul Tineretului şi se termină la intersecţia dintre Şoseaua Portului şi Bulevardul 1 Decembrie – lungimea este de 1.917 m, dus-întors = 3.834 m. Lungimea totală a acestor trasee este de 15.247 m din care piste noi: Bulevardul 22 Decembrie şi Bulevardul 1 Decembrie, L = 2.143 + 1.948 = 4.091; piste pe sisteme rutiere existente: Bulevardul Mărăşeşti, Strada Argeşului, Şoseaua Călăraşi, Bulevardul Tineretului – L = 5.268 m x 2 = 10.536 m; piste prin parc – L = 310 m x 2 = 620 m. Parcaje noi pentru rasteluri biciclete: Zonele Gării, Piaţa Olteniţa, Benzinăria Petrom S = 3 x 80 mp = 240 mp. Toate traseele vor fi marcate şi delimitate corespunzător printr-un marcaj longitudinal.

 

Începând cu data de 20 iulie, s-a deschis sesiunea de depunere a dosarelor de finanţare în cadrul “Programului de realizare a pistelor pentru biciclişti”. Aceasta se va închide la data la care valoarea totală însumată a cererilor de finanţare depuse la registratura Administraţiei Fondului de Mediu va fi de 200.000 mii lei, respectiv 400% din valoarea alocată sesiunii, dar nu mai târziu de 20 august 2011. Suma alocată acestei sesiuni de finanţare este de 50.000 mii lei şi se acordă în cuantum de maxim 90% din valoarea totală eligibilă a proiectului, fără a depăşi suma maximă, care poate fi acordată unui beneficiar. Suma maximă care poate fi acordată unui judeţ sau unei unităţi administrativ-teritoriale pentru un proiect este de 2,5 milioane de lei.

Tipurile de proiecte finanţate sunt realizarea de piste pentru biciclişti pe amplasament nou, cu o singură bandă, si realizarea de piste pentru bicilişti pe amplasamente preexistente rutiere sau în cadrul trotuarelor, cu o singură bandă.

O Hotărâre de Consiliu Local privind aprobarea aplicării acestui program în Olteniţa a fost întocmită şi supusă la vot în plenul şedinţei de miercuri, 20 iulie. Astfel, din valoarea totală eligibilă a proiectului, în sumă de 1.077.612 mii lei, Consiliul Local al municipiului Olteniţa va asigura o contribuţie proprie pentru implementarea proiectului, în sumă de 408.869 mii lei, reprezentând 37,9% din valoarea totală eligibilă.

Lungimea totală a pistelor pentru biciclişti aparţine domeniului public al municipiului Olteniţa conform Hotărârii de Guvern nr. 1349/2001, anexa 3, nr. crt. 2 – trotuare.

Valoarea totală a devizului general pentru investiţia financiară prin programul amintit este de 1.490.373 mii lei cu TVA din care C+M 1.086.373 mii lei cu TVA.

Laura Suzeanu

Comentarii

  1. Marian Mardare spune:

    Pe unde aceste piste de biciclisti vor fi amplasate?….Dar bordurile care se scot si se incearca a se petici , in vederea asa ziselor strazi care se vor asfalta…cat costa?…Aviz: prelungirea, Bd- lui TINERETULUI.. de la 212 pana la capatul strazii…Inclusiv prelungirea strazii ARGESULUI….Tot in conditzii dubioase de va executa?…Speram sa nu mai apara prin zona noastra asa zisa domnia sa GHENCEA… Care a facut vai si amar lucrarile , atat de branshare la retzeaua de canalizare cat si legaturile anexe, plus..multe alte lucrari asa zise pregatitoare….
    Fiecare lucrare aferenta in privintza asa zisei lucrari pregatitoare pentru asfaltarea acestor jumatatzi de strazi marginashe, va fi atent monitorizata , incongnito, de divershi vecini , persoane, filmata , fotografiata..,..pentru a dovedi direct si anumitor televiziuni din romania , felul cum, primaria Municipiului Oltenitza, isi bate joc de populatzie, asfaltand diverse strazi cu asfalt bitumat, fara a pulveriza inainte un strat de amorsa bituminoasa, si fara a respecta intradevar grosimea prin normele standard ale asa ziselor straturi de carosabil….In functie de tonaj sau de necesitatea acestuia….Stie cineva , sau cineva a fost oare informat direct ca, bordurile dinaintea asfaltarii unor asa zise strazi de la noi, trebuiau schimbate sau doar peticite la misto?…Si cat sa incasat pentru aceasta cacanarie?…DAR PENTRU STRATUL DE ASFALT TURNAT DIRECT PE PTRAFUL DE PAMANT USCAT DE PE STRAZI?…UNDE IN LUMEA ACEASTA INTALNITZI CA: APELE PLUVIALE SA SE SCURCA IN CANALIZARILE DE FECALE?….TOT MIROSUL SE EMANA PE LA INTRESECTIA COLTURILOR UNOR STRAZI….Acest mesaj este pur intamplator, dar va aperea monitorizat atent de catre alte publicatzii cotidiene din Romania, si nu ar fi cazul sa il consideram doar un PAMFLET ! MULTA STIMA ACESTUI SITE OLTENITZEANUL.RO, care intradevar isi da silintza sa ne puna in tema aproape zilnic cu stirile cotidiene din zona noastra si…multa simpatie celor care intradevar apreciaza acest onorabil site al nostru, al tuturor, de peste hotare !

  2. Marian Mardare spune:

    ..Rvevin asupta acestei teme de mai sus postata de catre dumneavoastra privind asa zisa construiere a ” pistei pentru biciclisti” , dar in comentarul dumneavoastra apare doar suma alocata pentru aceasta lucrare, nu si zona unde se va efectua aceasta lucrare, pe B-dul Tineretului, sau pe strada DIGULUI, strada GAROFITEI, strada VIILOR?…Sau poate langa podul de pe raul ARGES, unde a mai fost construit un parc, cu pavele si alte minuni, la care nu are acces absolut nimeni, din vina cui, doar voi poate o stitzi…. SPER SA APARA COMENTARIILE MELE…PARERILE POT FI ATAT PRO CAT SI CONTRA, SI , CUM AM MAI SUBLINIAT CVANDVA, FIECARE AVEM DREPTUL LA LIBERA OPINIE, IN LIMITA BUNULUI SIMTZ SI INDEPLININD CERINTZELE ACESTUI SITE, OLTENITEANUL.RO…

  3. Sorin Anghel spune:

    Foarte frumos, sa se faca, doar ca romanul nu are cultura pentru un asemenea sport. Nu are rost discutia asta, oricum. Care este lungimea totala a traseului si pe unde va trece?
    Eu as face traseul pe „strada mare”.

  4. Gheorghe Vasile spune:

    E atat de minunat. Cred ca ar trebui totusi suplimentate fondurile, ca nu ajung cele 1 490 000 MII lei. Inmultiti 1 490 000 X 1000 = 14 900 000 000 RON pentru cateva trotuare cu dungi pe ele. Va dati seama de amploarea hotiei. Sper sa apara comentariul

  5. Filip Catalin spune:

    „doar ca romanul nu are cultura pentru un asemenea sport.”-de ce ramanul sa nu aiba cultura pentru acest sport?Sunt foarte multi ciclisti in tare…si in oltenita sunt destui…Este o idee foarte buna dar…eu cred ca o sa se intample ca in Bucuresti…adica o sa parchieze masinile pe pista…Frumos sa vina pista din port si sa faca ocolul orasului…

  6. Sorin Anghel spune:

    @filip – tocmai d-aia romanul nu are cultura pentru ciclism, fiindca parcheaza peste aceste piste… si eu sunt iubitor de ciclism, dar sunt constient ca in tara noastra este foarte greu sa dai la pedale… in Franta, Olanda, Belgia sau Spania, acest sport este o adevarata religie…gandeste-te doar la faptul ca Turul Frantei la ciclism este competitia sportiva cu cea mai mare audienta din lume… Eu iti spun acum doar datele din Hexagon. Anul acesta, s-a stabilit recordul de audienta pe o etapa din Marea Bucla. Atunci cand s-a urcat pe Plateau de Beille, cursa a fost urmarita la televizor de 7,7 milioane de francezi. Franta are o populatie de 60 de milioane. Media de spectatori pe etapa a fost de 3,1 milioane.

  7. Marius Ticheaua spune:

    Pista de biciclisti ne trebuie, ca in rest trotuarele si partea carosabila sunt in stare excelenta, in special portiunea ce incepe de la „pensionari” si pana in port, in fiecare an apar tot mai multe gropi, si odata cu ele, tot atatea petice jalnice, in loc sa asfalteze cum trebuie. Toate cele bune!

  8. Ionescu Dan Lucretiu spune:

    @ Sorin – Te rog sa detaliezi – cum competita sportiva cu cea mai mare audienta din lume ?!
    – in acea perioada de timp ?
    – pe tot parcursul unui an competitional dintre toate sporturile ?
    – dintre toate comeptitiile cicliste ?

    @ articol – Eu am o bicicleta Cube 18 ” , baiatul meu un Giant de 18 ” …..facem Oltenita-Radovanu-Oltenita sau Oltenita-Ulmeni-Oltenita si va asigur ca nu suntem deloc in siguranta . Baiatul are 12 ani si-l las in fata mea ….eu la 1 – 1, 5 metri in spatele lui si putin lateral stanga .
    Sunt niste inconstienti cu TIR-urile sau camioane de mare tonaj care pur si simplu au peste 110 la ora ….trec la ‘juma de metru paralel cu noi si mai si claxoneaza la 2 metri de tine .
    Va dati seama ca nu este deloc confortabil nici cand din fata vezi ca intra vreun „papagal” in depasire si te simti in totala nesiguranta .
    Am sa-mi improvizez pe ghidon un suport pentru GPS cu care sa pot face poza la acesti ” dementi ” sa le am numarul .
    Fereasca Sfantul sa ma „zgarie ” vreun manivela din asta …..ca tare sunt nesimtiti . Ma gandesc la bietii ciclo-turistii straini care baga la greu kilometri prin Romania ……bine ca avem porumbul langa sosea si ……mai au scapare 🙂
    Mi-ar placea sa avem 5-6 puncte importante in Oltenita de unde sa se poata lua o bicicleta ….iti faci treba cu ea …dupa care o duci la loc sau o duci in alt loc special amenajat ….la liber si gratis . Sa avem macar 6-700 de biciclete .

  9. alex2244 spune:

    pai sa faca odata ca mam plictisit sa ma plimb prin parc