Proiect educaţional câştigat de Grădiniţa cu Program Prelungit nr. 2 Olteniţa

Proiectul educaţional „Igienă acasă şi la şcoală”, desfăşurat în ultimele şase luni în numeroase şcoli şi grădiniţe din toată ţara s-a încheiat. Proiectul a vizat numeroşi copii, câştigătorii proiectului fiind copii din Olteniţa. Astfel, pe locul întâi, la secţiunea “grădiniţelor”, premiul I a fost câştigat de Grădiniţa cu Program Prelungit Nr. 2 Olteniţa. Pe locul doi s-a clasat grădiniţa nr. 263 „Ciupercuţa” din Bucureşti.

Grădiniţa cu Program Prelungit Nr. 2 Olteniţa s-a situat pe locul I în cadrul proiectului educaţional, cu povestea “Luca în Împărăţia Curăţeniei”. Creativitatea şi activitatea celor 50 de copii de la Grădiniţa Nr. 2 Olteniţa au fost răsplătite miercuri, 13 iunie, cu o serbare tematică dedicată celor mai pure fiinţe. Aici copiii s-au întâlnit cu o parte din personajele lor preferate de poveşti sau desene animate: Superman, Omul Păianjen, apoi prinţese şi fluturaşi. Cei mici au avut parte printre altele de activităţi de face-painting. Copiii vor primi cărţi de poveşti şi produse de curăţenie Domestos pentru o perioadă de un an.

Concursul, derulat de Domestos în parteneriat cu Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, s-a desfăşurat în anul şcolar 2011-2012, pe o perioadă de şase luni pline de activităţi intense şi provocări. În fiecare grădiniţă, 50 de preşcolari, susţinuţi de două cadre didactice coordonatoare, au dezvoltat cinci tipologii de personaje pe care le-au integrat într-o poveste pe tema igienei.

Coordonatoarea proiectului din partea Grădiniţei cu Program Prelungit Nr. 2 Olteniţa, director de grădiniţă prof. Cozeta-Silvia Moldoveanu spune că proiectul “Igienă acasă şi la şcoală” a fost un minunat prilej pentru însuşirea şi aprofundarea de către copii a regulilor de igienă, dar şi pentru exersarea acestora la grădiniţă şi acasă: “Am desfăşurat activităţi pentru copii, ei au avut ocazia să cunoască regulile, să le aprofundeze, să le respecte, atât la grădiniţă cât şi acasă, deci am implicat şi părinţii, pentru a asigura continuitatea între ceea ce noi învăţăm aici şi ceea ce părinţii fac acasă. Pentru noi, cadrele didactice a fost o provocare extraordinară, pentru că a trebuit să ne punem la bătaie creativitatea şi să găsim modalităţi specifice vârstei preşcolare ca să-i determinăm pe copii să respecte regulile de igienă şi să le conştientizeze în acelaşi timp, apoi pe părinţi i-am responsabilizat foarte mult, iar copiii şi-au pus în valoare atât talentul literar, cât şi în domeniul artistico-plastic şi puşi în situaţia să creeze povestea „Luca în împărăţia curăţeniei”.” declară prof. Moldoveanu, care ne povesteşte inclusiv de clipele când a trebuit să se voteze.

Maria Pepine, organizatoarea proiectului, ne spune cum s-a făcut jurizarea.

Potrivit coordonatoarei proiectului, concursul a fost pentru copii o oportunitate de a-şi expune cunoştinţele referitoare la regulile de igienă, dar şi de a-şi pune în valoare creativitatea şi originalitatea.

“Mulţumesc organizatorilor, părinţilor, colegelor, tuturor celor care ne-au susţinut cu voturile lor şi în special familiei Cipleu care ne-a sprijinit mereu. Au fost alături de noi la orice, întotdeauna.” declară prof. Moldoveanu.

Laura Suzeanu