AUDIO * Nemulțumiri și controverse pe marginea contractelor cadru, a tarifelor la serviciile de salubrizare

După ce inițial se stabilise un tarif pentru serviciile de salubrizare oferite persoanelor juridice, într-o ședință urgentă desfășurată miercuri, 6 februarie, s-a procedat la micșorarea acestui preț, consilierii avându-l invitat în plen și pe directorul Ecosal Servicii Oltenița, Leonard Petre.

Petre Leonard si-a anuntat astazi demisia din functia de director al Ecosal

Petre Leonard si-a anuntat astazi demisia din functia de director al Ecosal

Majorarea prețului la serviciile de salubrizare de la 11,0 lei lunar cu TVA inclus la 50,0 lei lunar cu TVA inclus, a produs nemulțumiri și controverse printre agenții economici oltenițeni. O mare parte dintre ei nu a dorit sa semneze contractele cadru de prestare servicii la Ecosal, din cauza clauzelor ușor abuzive, dar și neclare în același timp. Printre administratorii de firmă intervievați de noi s-au aflat persoane care au și justificat refuzul semnării contractelor, motivele fiind multe și altele decât majorarea extraordinar de mult a taxei pe gunoi. Spre exemplu formularea ”Prezentul contract s-a încheiat pentru o sumă minimă de 14,88 lei/lună cu TVA inclus…” sau cum arăta vechiul contract ce a fost semnat de altă parte din persoanele juridice ”Prezentul contract s-a încheiat pentru o sumă minimă de 40,2 lei/lună + TVA reprezintă…” nu a însemnat o garanție că acest tarif nu va fi modificat în timp. Expresia ”suma minimă de…” poate oricând să constituie o armă de apărare pentru Societatea Ecosal Servicii, atunci când ar ridica tariful, iar agentul economic ar fi înghesuit și împiedicat să refuze să plătească pentru că are deja o semnătură pusă pe contract cu vechiul preț. De asemenea, alte clauze care au deranjat o parte a agenților economici oltenițeni i-au împiedicat pe unii să semneze, dar au și determinat pe unii sa ceară conducerii Ecosal modificarea punctelor contractuale neclare. În mod normal, un serviciu de salubrizare concepe un contract în funcție de modelul Regulamentului ANRSC de contract. Multe clauze sunt diferite sau scoase comparativ cu ce este prevăzut în modelul tip prezentat pe site-ul Autorității Naționale de Reglementare a Serviciilor Publice, în general clauzele din contractul Ecosal Oltenița sunt formulate în așa fel încît să vină în avantajul prestatorului de servicii, mai puține îndatoriri ale acestuia, clientul fiind cel care trebuie să respecte obligatoriu cerințele.

Finalul contractului subliniaza un pasaj care pare un șantaj sau amenințare la adresa beneficiarului de servicii și care arata astfel ”Operatorul se obligă ca în cazul in care contractul de reziliază din vina exclusivă a utilizatorului, să informeze în scris GARDA de MEDIU, POLIȚIA LOCALĂ și PRIMĂRIA OLTENIȚA, în vederea aplicării amenzilor prevăzute de lege, precum și pentru anularea autorizației de funcționare”. Amendamentul este un abuz în serviciu în opinia multor administratori de firme.

De asemenea, câțiva oltenițeni ne-au sesizat cu privire la faptul că serviciile de salubrizare nu trebuiau să se mărească la 6,2 lei (TVA inclus), pentru că viața este foarte grea, taxele și impozitele la case și terenuri au fost ridicate și ele cu 16,05%, plus alte cheltuieli zilnice, iar dacă într-o casă sunt mai multe persoane se ajunge la imposibilitatea multor familii de a se achita de datoriile bănești la acest serviciu.
Unul din oltenițenii nemulțumiți de scumpiri a fost prezent în ședința ordinară a Consiliului Local de la sfârșitul lunii ianuarie, unde a venit din partea mai multor vecini din Oltenița Nord pentru a-și exprima opinia în legătură cu toate măririle de taxe, tarife, impozite.

Pentru că probabil tensiunea este foarte ridicată în municipiu iar presiunile încep să se amplifice, tariful la gunoi a fost diminuat de la 50,0 lei/lună cu TVA inclus la 14,88 lei/lună cu TVA inclus în ședința extraordinară din 6 februarie, unde spiritele s-au încins foarte tare iar discuțiile au luat altă direcție.
Deși cei care au preluat puterea acum încearcă și și-au propus să facă eforturi să nu calce pe ceea ce consideră ei greșelile celor dinainte, analizand cu atenție anii de mandat ai celorlalți se pare că se fac greșeli mai grave ori se amplifică cele făcute înainte. Să ne amintim de povestea lupului moralist.
Dacă este ghinion, neștiință sau nepăsare încă nu știm, cert este că viața celor care au pus o ștampilă pe un bilet de vot este din ce în ce mai grea, nevoile sunt multe, banii sunt puțini sau mai deloc, iar fericirea așteptată nerăbdător de cei mulți și…nevoiași se ascunde după colțuri de străzi ori fuge chemată de alții nu atât de numeroși, dar care fac legile.

Laura Suzeanu