Liceenii de la Bălcescu au învăţat săptămâna trecută cum se trăieşte „altfel”

Săptămâna care tocmai s-a încheiat a avut ca aplicaţii activităţi diverse de îmbogăţire a cunoştinţelor elevilor de şcoală gimnazială sau de liceu, explorarea unor universuri încă necunoscute până acum de mulţi dintre tinerii adolescenţi, noutăţi în diverse domenii pe care ei tocmai le-au aflat. La Liceul Tehnologic „Nicolae Bălcescu” Olteniţa, în săptămâna intitulată „Să ştii mai multe, să fii mai bun” s-au desfăşurat mai multe activităţi, printre care ecologice, sportive, literare, istorice, religioase.

Traseul aplicativ care s-a desfăşurat în prima zi şi-a propus ca elevii să cunoască istoricul oraşului Olteniţa, traseul pornind de la o poveste legată de legenda urbei. Elevii au fost împărţiţi în echipe de câte trei, iar pe traseu, la clădirile vechi din oraş erau aşteptaţi de câte un coleg care trebuia să îndeplinească o poruncă. După executarea sarcinii cerute, elevul trecea mai departe. La final, primele trei echipe au fost premiate.

Teatrul „Forum” s-a desfăşurat a doua zi şi a avut ca scop dezvoltarea capacităţii de comunicare. Elevii costumaţi au plecat într-o paradă oprindu-se în faţa Primăriei Olteniţa, iar acolo fiecare a transmis un mesaj care reprezenta costumul. Elevii au intrat în dialog cu trecătorii. Participanţii au primit diplome.

?
DSCF6092
DSCF6086

DSCF6087

A treia zi a fost dedicată activităţii „Alimentaţie sănătoasă”, acţiune desfăşurată în parteneriat cu Şcoala Postliceală Sanitară „Carol Davila” Bucureşti. Elevele acestei şcoli au prezentat un proiect pe această temă, iar tinerii liceului au alcătuit planşe cu trimiteri către a se proceda la o alimentaţie sănătoasă. Elevii au pregătit prăjituri cu ingrediente naturale, le-au prezentat, apoi au servit colegii şi cadrele didactice.

Activităţile au antrenat elevii claselor a X-a D şi a IX-a A şi profesorii diriginţi Narcisa Podocea şi Liliana Niculiţă.

În cadrul aceleiaşi săptămâni, părintele diacon Valentin Veşteman, profesor de religie la liceu, a organizat câteva activităţi care, prin cuprinsul lor, au respectat tema recomandată de minister: “Am incercat să arăt elevilor partea văzută a Sfintei Biserici şi anume împărţirea acesteia, forma construcţiei în smenul Sfintei Cruci, asta deoarece sunt mai multe forme, împărţirea icoanelor de pe catapeteasmă. Am vorbit apoi tinerilor despre partea nevazută a Sfintei Biserici, deoarece în Sfânta Biserică se împărtăşeşte credincioşilor în chip văzut, harul lui Dumnezeu cel nevăzut. Astfel, tinerii au văzut Sfânta Biserică creştină ca locaş de cult şi apoi ne-am întors în timp amintindu-ne că în primele veacuri creştine credincioşii participau la mese, agape frăţeşti după „frângerea pâinii” (inainte de instituirea Sfintei Liturghii). În acest scop, cu ajutorul a două credincioase am pregătit o masă de post pentru a-i introduce pe tinerii elevi în atmosfera Bisericii, de frăţietate a Bisericii Primare.” ne spune Valentin Veşteman. Din dialogul cu tinerii care au participat la acţiune am înţeles că aceştia au fost încântaţi, toţi cei prezenţi rugându-se împreună pentru începerea agapei.

Liceul Tehnologic „Nicolae Bălcescu” Olteniţa s-a mai evidenţiat prin alte activităţi atractive, care au cooptat profesori şi elevi deopotrivă, alături de parteneri din comunitatea locală sau judeţeană.

Consilier educativ, prof. Liliana Niculiţă, declară pentru olteniteanul.ro că este de apreciat iniţiativa acestor activităţi propuse de Ministerul Educaţiei Naţionale, dar greu de pus în practică: „Motivele sunt cunoscute de toţi cei care lucrează în sistemul de învăţământ şi văd situaţia reală. Chiar dacă elevii, părinţii şi profesorii şi-au dat seama de necesitatea unor activităţi în cadrul cărora elevii să se dezvolte personal, să comunice prin diferite mijloace, să-şi dezvolte abilităţile, să se informeze pe alte căi decât cele tradiţionale, acestea s-au desfăşurat cu greutate din cauza resurselor financiare minime, materialelor didactice limitate, lipsei de spaţiu în cazul şcolilor unde se învaţă în schimburi şi nu în ultimul rând personalului insuficient pregătit pentru a desfăşura astfel de activităţi.” ne mărturiseşte profesoara Liliana Niculiţă.

Laura Suzeanu