La Oltenita 24 ianuarie a pulsat in clase si evenimente speciale. Elevii de liceu s-au prins de maini intr-o hora a unirii

Ziua  de 24 ianuarie 2014 a însemnat o sărbătoare aniversată de câteva instituţii de învăţământ din oraş, profesorii de istorie fiind cei care au declanşat acţiuni de acest gen în şcoli şi licee. Majoritatea instituţiilor de învăţământ a organizat acţiuni la orele de istorie în clase sau în manifestări ample de proiect.

24

La Liceul Tehnologic “ Nicolae Bălcescu” din Oltenița  acţiunea dedicată unirii Moldovei cu Tara Românească s-a desfăşurat sub îndrumarea profesorilor de istorie Mirela Dumitrescu, Florin Stan și Liliana Niculiță. Evenimentul dedicat Unirii de la 24 ianuarie 1859 s-a desfăşurat în cantina liceului. Astfel, a avut loc un concurs pe tema acestei zile, s-au prezentat power point-uri și scenete care ilustrează momentele unirii. Au participat 13 echipaje de la clasele a IX-a C, a IX-a D, a X-a B, a XI-a D, a X-a L, a XII-a H, a IX-a J şi alţii.

Profesorii au distribuit din timp bibliografia elevilor, iar aceștia s-au pregătit cum au știut mai bine. Elevii au tratat cu seriozitate fiecare moment al activității, iar în urma punctajului acumulat clasamentul este următorul:

Premiul I – echipajul clasei a IX aC
Premiul II – echipajul clasei a IX  a D
Premiul III – echipajul clasei a X a B

Ceilalţi participanți au primit mențiuni. Au fost acordate diplome şi câte o cocardă tricoloră.

241

„A fost o activitate aşteptată de elevi, desfășurată cu mare responsabilitate pentru că ne dorim ca în urma fiecărei acţiuni să putem trage concluzii mobilizatoare. Au fost lucruri pozitive din care putem învăța, dar  avem şi unele aspecte de îmbunătățit. Elevii au luat contact cu informaţiile privind această zi de 24 ianuarie 1859, au lucrat în echipă, au comunicat, şi-au probat capacitățile de a face prezentări în public. Apreciem că activitatea de astăzi și-a atins scopul și le mulțumesc tuturor colegilor mei și elevilor din Liceul Tehnologic” N. Balcescu”  Oltenița care ne-au sprijinit pentru ca din prezența la această manifestare fiecare participant să învețe ceva.” declară prof. de istorie Liliana Niculiţă.

Liceul Tehnologic „Ion Ghica” la 24 ianuarie 2014

Ziua de 24 Ianuarie 1859, a fost aniversată şi la Liceul Tehnologic „Ion Ghica” Olteniţa, ca în fiecare an. În cadrul activităţii, elevii din întreaga şcoală au fost informaţi prin intermediul unui pliant cu privire la semnificaţiile istorice ale evenimentului. De asemenea, aproximativ 50 de elevi au asistat la o expunere cu suport video cu privirea la personalitatea şi activitatea legislativă a lui Alexandru Ion Cuza, realizată de către profesorul de istorie Paul. Din program a mai făcut parte şi un concurs de prezentări power-point realizate de către elevi, la final cei prezenţi s-au unit într-o horă în curtea liceului, acea Horă a Unirii de altădată.

Sărbătorirea Unirii celei Mici la Liceul „Ion Ghica”, în 24 ianuarie 2014, a fost coordonată de consilierul educativ Paul Niculiţă. Acesta ne-a declarat că a colaborat cu bibliotecar Tincuţa Nedu şi cu Consiliul Şcolar al Elevilor. La acţiune au mai participat directorul şcolii Angela Tulgara, director adjunct Claudia Diaconu, cadrele didactice prezente la şcoală şi un număr mare de elevi de la toate clasele. „Momentul cel mai frumos a fost organizarea horei unirii în curtea şcolii, la care au participat elevi şi cadre didactice deopotrivă. Ca profesor de istorie, există evenimente din trecut care te fac să doreşti neapărat să te ridici la înălţimea înaintaşilor tăi. Este imposibil să faci acest lucru. Nu poţi fi nici Cuza, nici Kogălniceanu, nici Ion Ghica, al cărui nume îl poartă liceul nostru, dar poţi să le aminteşti tinerilor despre realizările lor, astfel încât aceştia să înţeleagă faptul că nu pentru toată lumea patria este tagma jăfuitorilor – cum se exprima Tudor Vladimirescu. Ţara aceasta, aşa hulită cum este, şi din interior şi din exterior, are oameni buni. Merită pentru ei să educi tinerii în spiritul respectului faţă de istorie şi în spiritul patriotismului. Doar că este greu să faci asta doar cu citate de prin cărţi, oricât de sugestive ar fi ele, de aceea am căutat metode mai atractive. Aşa am ajuns la ideea de a organiza în curtea şcolii o horă a unirii, reeditând ceea ce s-a întâmplat în 1859 în multe oraşe şi sate ale României abia create. Sunt bucuros pentru implicarea Consiliului Elevilor în asigurarea logisticii activităţii, respectiv staţia de amplificare şi boxele, proprietatea elevului Liviu Gruia. Cred că totul a fost util şi plăcut.” ne declară consilier educativ, prof. Paul Niculiţă

243 244

„Mi s-a părut o idee bună aceea de face o horă a unirii pe platoul din curtea şcolii. Este cântecul simbol al zilei de 24 ianuarie 1859. M-am prins în horă alături de colegii mei profesori şi de elevi. Am observat că elevii cântau şi ei Hora Unirii, ceea ce înseamnă că activităţile de anul acesta au depăşit cadrul formalismului festivist şi au ajuns la inimile copiilor, ceea ce este cu adevărat lăudabil.” declară irector adjunct, prof. Claudia Diaconu.

„În calitate de bibliotecară a şcolii, încerc să-mi aduc contribuţia la tot ceea ce înseamnă activitate culturală, educativă şi de promovare a valorilor din orice domeniu. Astăzi am contribuit cu realizarea unor cocarde tricolore, pe care elevii le-au purtat în piept. Am sesizat că le-a plăcut şi că elevii noştri nu resping simbolurile naţionale, dimpotrivă, sunt mândri să le poarte.” ne spune bibliotecar Tincuţa Nedu.

„Am participat cu plăcere la activităţile dedicate Unirii Principatelor. Am încercat să atrag un număr mare dintre colegii mei să se implice activ în cele pregătite. Cred că am reuşit să facem ceva frumos. Acum ne vom gândi la ceva la fel de frumos pentru următoarea acţiune a Consiliului Şcolar al Elevilor, cea de Valentine`s Day.” afirmă preşedinte al CŞE, Marina Checiu.

Unul dintre elevi spune că hora unirii a fost minunată. „Afară începuse să ningă, era frig, dar noi dansam şi cântam Hora Unirii.  Domnul profesor ne arătase un tablou celebru cu o horă a unirii la Craiova, în 1859. Am vrut să fim şi noi ca oamenii din tabloul acela.” spune eleva Roxana Ene.

„Este foarte bine că profesorii de la şcoala unde este băiatul meu, se preocupă să-i înveţe lucruri cât mai diverse. E bine că le oferă alternative pozitive, altfel se apucă de droguri, de alcool, sau de cine ştie ce prostii. I-am dat voie băiatului meu să ducă la şcoală staţia şi boxele proprii, deoarece şcoala nu are aşa ceva. Ar fi bine pentru şcoală să aibă tot ce-i trebuie. Copiii adoră să danseze, să facă spectacole, să se audă vorbind sau cântând la microfon. Un profesor, dacă vrea să facă ceva pentru elevii săi şi are nevoie de o banală staţie de amplificare cu două boxe, pe care nu le are, trebuie să plătească pe cineva care are asemenea aparatură, sau trebuie să se umilească cerându-le unor oameni binevoitori să-l ajute. Eu eram dispusă să contribui, ca părinte, cu zece lei, pentru ca şcoala să-şi cumpere o staţie de amplificare audio. Dar domnul ministru a zis că nu este voie, aşa că profesorii mi-au respins oferta. Rămâne doar ca Primăria să dea bani tuturor şcolilor pentru aşa ceva. Important pentru astăzi este că băiatul meu a venit încântat de la şcoală, ceea ce mi-aş dori să se întâmple în fiecare zi. ” a fost părerea Teodorei Gruia, mama unuia din elevii liceului Ghica.