Olteniteanul Daniel Bratescu si arta in coaja de ou

Daniel Brătescu – Inspirația vine de unde nu te aștepți

Daniel Bratescu, elev al liceului teoretic "Neagoe Basarab" Oltenita (promotia 2006) si absolvent al Universitatatii de Arhitectura si Urbanism "Ion Mincu" Bucuresti

Daniel Bratescu, elev al liceului teoretic „Neagoe Basarab” Oltenita (promotia 2006) si absolvent al Universitatatii de Arhitectura si Urbanism „Ion Mincu” Bucuresti

Pentru că luna Aprilie aduce cu sine anul acesta și Sărbătorile de Paște, inevitabil unul din lucrurile care ne vin în minte sunt ouăle – mai ales cele încondeiate. Așa că vom vorbi și noi despre ouă, doar că într-un mod mai puțin convențional. Dați-ne deci voie să vă prezentăm ceea ce noi considerăm a fi adevărate bijuterii realizate prin sculptarea cojii de ou de către Daniel Brăƒtescu, care este, după cum afirmă el însuși pe pagina sa personală, “un arhitect pasionat de sculptură și tot ce înseamnă artă tridimensională”. De talentul și operele sale, am auzit prima dată pe 21art.ro. Bloggeri de acolo au descoperit operele lui Daniel  în cadrul festivalului “Artventure”, care s-a desfăşurat în perioada 20-22 mai 2011 la Sighişoara. Până în acel moment nu ştiam că există o astfel de tehnică. Primul gând care mi-a venit în minte a fost legat de faptul că persoana care lucrează la o astfel de capodoperă trebuie să aibă răbdare nemărginită. Răbdarea nu este însă de ajuns, atenţia şi fineţea trebuie, de asemenea să nu lipsească.

Redam mai jos, interviul acordat de Daniel pentru revista „Din dragoste pentru arta” :

R.I: De ce sculptură în coajă de ou? De la ce a pornit această idee?

B.D: Întotdeauna am fost o persoană atrasă de provocări și lucruri inedite iar atunci când am văzut pentru prima dată coji de ou sculptate, am îndrăgit pe loc ideea și mi-a fost clar că trebuie să încerc și eu asta.

R.I: Cât de migăloasă este tehnica și cât diferă față de sculptura în alte materiale?

B.D: Atunci când am sculptat pentru prima dată în coajă de ou, am descoperit că este mult mai dificil decât pare. Nu am sculptat în alte material însă pot spune că datorită fragilității materialului și dimensiunii oului, munca devine mult mai migăloasă și necesită o atenție sporită.

R.I: Cât de deschiși sunt românii față de această formă de artă? Există cerere?

B.D: De fiecare dată când îmi expun lucrările, sunt plăcut impresionat de interesul și entuziasmul manifestate de cei care vizitează expozițiile mele. Există și cerere pe măsură, însă profesia de arhitect nu-mi lasă îndeajuns timp pentru a realiza suficiente lucrări.

R.I: Ce presupune procedeul din momentul în care apare ideea, până la finalizarea lui? Care sunt etapele prin care se trece pentru a ajunge la “dantela” din coajă de ou?

B.D: Procesul de creare are mai multe etape, fiecare dintre ele are farmecul ei. Totul începe cu ideea care stă la baza design-ului, apoi o transpun pe coaja oului (curățat și golit în prealabil). Odată ce desenul este finalizat, începe sculptarea propriu-zisă, care poate dura de la o zi la câteva luni, în funcție de complexitatea modelului și a nivelului de detaliere.

daniel bratescu 2

R.I: V-ați gândit și la o variantă colorată?

B.D: Nu este prima dată când mi se adresează această întrebare. Am exclus de la bun început această posibilitate, deoarece asta ar aminti mai mult de ouăle încondeiate, iar tehnica mea vorbește despre o abordare avantgardista a transformării ouălor în…citeste continuarea AICI