Abandonata de CFR, linia feroviara Oltenita – Bucuresti inseamna profit pentru trenurile private

Pierderile de la stat pot însemna profit la privat. Pe liniile de pe care Căile Ferate Române au retras trenurile pentru că erau neprofitabile circulă acum operatori privaţi, care scot bani buni. Între Bucureşti şi Olteniţa, de exemplu, o companie particulară are de şase ori mai mulţi pasageri decât CFR. Dovadă că statul are probleme mari, privaţii reuşesc să facă profit şi pe rutele pe care le împart cu Căile Ferate Române.

Ruta Bucureşti-Olteniţa a fost lăsată liberă de CFR Călători, care a retras toate trenurile din cauza furturilor de fier şi a blatiştilor. Un operator privat a închiriat linia pentru 60.000 de euro pe an şi are succes, scrie Digi24.ro.

„E mai avantajos, mai sigur. Nu se mai merge cu naşul. Nu mai e ca cel dinainte. Înainte mergeau cu un leu şi îl luai şi pe naş la bătaie dacă era nevoie să-ţi dea o cafea”, spune un călător.

Ca să poată concura cu microbuzele şi să atragă navetiştii, compania particulară a investit aproape 150.000 de euro în repararea liniei.

„Viteza maximă de circulaţie era undeva la 30 de km la oră, la ora actuală viteză de circulaţie este de 50 de km la oră”, spune Constantin Oprea, director general al unei companii private.

Călătoria de două ore şi jumătate s-a scurtat acum cu o oră. Şi nu este singurul avantaj oferit călătorilor la acelaşi preţ cu cel pe care îl cerea CFR.

S-au făcut investiţii şi pe partea de securitate. Au fost instalate camere de supraveghere şi a fost angajat personal de pază. Acum pe această linie circulă în fiecare zi aproape 3.500 de călători.

Sunt condiţiile mai bune și nu mai sunt întârzieri.

Cruce de trenuri Regio (15286 și 15285) în stația Budești | foto: train-sim.ro

Cruce de trenuri Regio (15286 și 15285) în stația Budești | foto: train-sim.ro

Citeste mai mult AICI